VR/AR

Ruh Sağlığı Sorunları Tedavisinde VR Teknolojisi

VR'nin kaygı, depresyon, travma ve bağımlılık gibi ruh sağlığı bozukluklarının tedavisinde etkili bir araç olduğunu gösteren 300'den fazla örnek çalışma vardır.

Bu nedenle, sürükleyici teknolojiden yararlanan terapötik içerik geliştiren bir dizi şirketi görmek şaşırtıcı değildir. VR destekli zihinsel sağlık teknolojisi, yolcuların AI destekli sanal terapistler ile uzun mesafeli uçuşlar sırasında sakinleşmelerine yardımcı olmaktan çok daha fazla umut verici bir alandır.

Bu heyecan verici yeni alanı araştıran şirketlerden birisi olan Limbix; Maruz Kalma Terapisi, Dikkat Toplama, Deneyimsel Eğitim ve Beceri Eğitimi gibi geniş bir uygulama yelpazesinde terapistler tarafından kullanılmak üzere içerik oluşturmak için akademik araştırma ortaklıkları aracılığıyla uzmanlarla işbirliği yaptı. Palo Alto merkezli şirket, içerik oluşturma süreçlerini yönlendirmek ve oluşturdukları VR deneyimlerinin verimliliğini belgelemek için yüksek profilli kuruluşlar ve araştırmacılarla etkileyici bir ortaklıklar kurmayı başardı.

Zihinsel Sağlık

Stanford Virtual’de daha önce çalışan bir araştırmacı olan Elise Ogle: “Bir yıldan uzun süren bir araştırmanın ardından, sadece sanal gerçekliğe (VR) olan ilgiyi doğrulamadık, aynı zamanda teknolojiyi tedavi ve hasta bakımını başka şekillerde destekleme fırsatlarının olduğunu da öğrendik.” Ogle daha önce Stanford’un Sanal İnsan Etkileşimi Laboratuvarı’nda çalışmış ve bu yılın başlarında Limbix’te Program Müdürü görevini üstlenmeden önce çok beğenilen Evsiz Olmak gibi deneyimler tasarlamıştır. Ayrıca zihinsel sağlık alanında, insanların ihtiyaç duydukları bakımı almalarına engel olan temel meseleleri açıklamıştır.

Ogle: “VR, hastaların kullanmaktan heyecan duydukları ve sağlık hizmeti sağlayıcılarının hasta bakımını iyileştirmek için kullanabilecekleri bir araç olarak kullanabilecekleri yenilikçi bir teknolojidir.”

Bunun bir örneği, Harvard araştırmacılarının web tabanlı müdahale yöntemlerinin depresif belirtileri azaltmada çok etkili olabileceğini keşfettiği ergen depresyon müdahalesine odaklanan bir projedir. Harvard’daki Gençlik Ruh Sağlığı Laboratuvarı’ndaki araştırmacılar daha sonra VR müdahalesinin bununla nasıl başa çıkacağını araştırmak istedi. Limbix’in yanı sıra Austin’deki Texas Üniversitesi’ndeki Mood Bozuklukları Laboratuvarı gibi diğer kurumlardan araştırmacılar ile projeye ortak oldu. Sony Brook Üniversitesi’ndeki Ölçeklenebilir Akıl Sağlığı çalışması için, tek oturumda, deneklere depresyonun üstesinden gelebilmek için büyüme zihin setini benimseme öğretilerek müdahale sağlandı.

IRB Onayı 

Ogle: “Bu deneyimin amacı sadece depresyonu kavramayı kazandırmak ve ergenlerin mücadelelerinde yalnız olmadıklarını bilmelerini sağlamak değil, aynı zamanda ergenlere duygular ve zorluklarla nasıl başa çıkacaklarını da öğretmektir.” 

Ocak ayında başlayacak olan başka bir klinik çalışmaya, Palford Alto/Stanford Üniversitesi’nden Dr. Barr Taylor ve sosyal kaygı hastaları için maruz kalma terapisinin bir parçası olarak VR kullanan Penn State’ten Dr. Michelle Newman başkanlık ediyor.

Ogle: “Sosyal kaygısı olan bir kişinin muhtemelen deneyimlemesi gereken, ancak VR’de bu durumlara maruz kalmaktan ve pratik yapmaktan faydalanabileceği 2 farklı sosyal senaryo üzerinde durduk. Bu senaryolarda, sosyal durumlarda diğerleriyle etkileşime girme pratiği yaptıklarında, endişe ile başa çıkmayı öğreneceklerdir.”

VR terapi grubundaki hastalar, kendi kişisel “korku hiyerarşisine” göre sıralanan senaryolara maruz kalacaklar ve onları en az endişeli kılan şeylerden yola çıkarak en çok endişeli kılan gerilimi kademeli olarak yaşayacaklar.

Başlangıçta tasarladıkları iki durum, bir iş görüşmesi ve yabancılarla yapılan sosyal bir toplantıydı. Her durum için araştırmacılar, her hasta için bu korku hiyerarşisini oluşturmak amacıyla, kullanılacak bir dizi senaryoyu filme aldılar.

İlk durumun örnekleri arasında, değişen görüşmeci önünde zor soruları yanıtlamak, grup görüşmesine katılmak ve daha rahat bir görüşmede yer almak varken, ikinci durumda hastanın partide bir yabancının dikkatini çekmesi ve sipariş etmedikleri yiyecekleri geri göndermesi gerektiriyordu. Plan, geniş bir zihinsel sağlık bozukluğu spektrumunun tedavisine yardımcı olmak için kapsamlı bir VR deneyimleri içerik kütüphanesi oluşturmaya devam etmektir.

Kaydedilen sağlık yararlarının yanı sıra, bu teknoloji, Davranışsal Sağlık Merkezleri, Klinikler, Bağımlılık Tedavi Merkezleri ve hatta okullar gibi bir dizi hasta bakım alanında da kullanılabileceğinden büyük bir pazar fırsatını temsil etmektedir. Limbix, ödeme yapan müşterilere ürün erişimi açmaya başlamıştır ve geri bildirimlerini, ölçeklendirmeye devam ettikçe daha fazla gelişmeyi yönlendirmek için kullanacaktır.

Kaynak:
vrscout
Etiketler
1 Oy2 Oy3 Oy4 Oy5 Oy (2 oy verildi, Ortalama: 5 üzerinden 5,00 oy )
Loading...

Benzer Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close