Oyun, o tarihteki tüm savaşları sona erdirmek için yapıldı ve Battlefield 1 oyuncuları savaşın tam merkezine koydu.Dice tarafından geliştirilen ve EA tarafından yayımlanan Battlefield 1 oyunu, popüler Battlefield serisinin en yeni yinelemesidir.
Oyun resmi olarak 21 Ekim’de piyasaya sürüldü. Ancak bazı oyuncular PC’de, Xbox One ve PlayStation 4’te oyuna birkaç gün önce erken erişim yaptı.
Açıklamada açılışın salvo açık beta olduğu ve 31 Ağustos’dan itibaren bir hafta boyunca düzenlenecek.Oyunun çok oyunculu ögesinin erken sürümünü oynama şansı isteyen bir oyuncuya verilebileceği belirtildi.
Oyun tasarım direktörü olan Lars Gustavsson açık betanın “öncelikle topluluğun Battlefield 1‘in yaratılmasındaki büyük girdiye muazzam bir vasiyet” olduğunu ve açık beta eklentisinin büyük bir başarıya ulaştığını söyledi.
Lars Gustavsson “Oyun demolarının tüm kayıtlarını kırdık ve topluluk sayesinde sonsuz sevgi ve iyileştirmeler için öneriler sundu,” dedi.
Ekip Çalışması
Gustavsson “Böyle özel hayran kitlesi ile tabii ki onur duyuyoruz. Bu oyun süresince bu açık diyaloğa devam edebilmek için elimizden gelen her şeyi yapacağımızdan emin olmalıyız.”
Lars Gustavsson “Uzun soluklu bir çalışma ile tam bir topluluk haline geldik. (2002’deki ilk Battlefield oyunu bu yana) Ve belki de bu projede her zamankinden daha fazla geri bildirim akışı, daha önce görmediğimiz bir deneyim şekillendirmemize yardımcı oldu.” dedi.
Gustavsson “Bu durumu Battlefield unvanının geliştirilmesi için üs olarak kullanmak hem zorlayıcı hem de son derece heyecan vericiydi. Ekibin Büyük Savaşta belirlenmiş bir Battlefield oyunu kavramını severek oluşturmasından dolayı son derece gururluyum.” dedi.
Lars Gustavsson “Bence en şaşırtıcı an Mayıs ayında ortaya çıkan ve uzun süre iyi korunan bir sırrı toplumda ve medyada muazzam bir şekilde dikkat çekti. Ve YouTube’da yayınlanan oyun tanıtımı inanılmaz sayılara ulaştı. Bu bize oyun stilini bitirebilmek için aşırı bir enerji artışı verdi.” dedi.
Süvari savaş alanının hala kullanıldığı bir dönemde birinci kişinin atıcı olmasını sağladı. Taşıyıcı güvercinler, iletişimin önemini vurgulayarak önceki Battlefield başlıklarından biraz daha farklı bir oyun yaklaşımı gerektirdi.
Gustavsson “İlk olarak etkileşim mesafelerinin daha kısa olduğu analog ve saf bir deneyim için bir yön belirledik. Burada farklı oyun bileşenleri arasında daha güçlü bir ayrım var.” dedi.
Sınıflar daha az örtüşme ile daha uzmanlaşmıştır. Farklı tankların kendine özgü rolleri vardır ve tıpkı bir pilotun uçağını seçmesi gibi siz de tankeri kullanarak oyun tarzınızı seçebilirsiniz.
Lars Gustavsson “Bu, Battlefield oyununu ticari marka olarak taş kağıt-makas oyununu gibi güçlendirecek.” dedi.
Dinamik savaş kalıntıları yıkılabilir ortamlarda kalır.Bir binaya silah ateşlemek ve binayı parçalarına ayırmak ya da Patlamalar ile arazide delikler açmak gibi.
Ayrıca oyun dinamik bir havaya sahip. Kum fırtınaları ve sis aniden ortaya çıkıyor. Gustavsson “Sonuç olarak oyuncular için her zamankinden daha büyük bir sanal alan sağlıyor.” dedi.
Oyun Setleri
Bu sadece çok oyunculu bir oyun değil, Tek oyunculu kampanyada birkaç öykü var. Gelibolu’da birinin Anzak askeri olduğu bir set de dahil olmak üzere Bay Gustavsson’un “Büyük Savaşa karşı Battlefield’in gerçek ruhunda bir deneyim sunduğu” hissini veriyor.
Gustavsson, Battlefield serisinin hem savaş dışı, kara, deniz ve hava araçları, hem de takım çalışması, strateji ve son derece yıkıcı bir dinamik oyun alanı olduğunu söyledi.
Oyun yayınlandığında, geliştirme ekibi şimdi zihniyetini değiştiriyor dedi.Lars Gustavsson “Harika bir oyunu, birlikte oyuna baktığımız toplulukla uzun süren iş birliğine dönüştürerek harika bir deneyim yaşanmasını sağladık.” dedi.