Washington Üniversitesi ve Carnegie Mellon Üniversitesi’nden bir grup araştırmacı, BrainNet olarak adlandırdıkları sistemi geliştirdi. Üç kişinin sadece beyin dalgalarını kullanarak birbirleriyle iletişim kurmasını sağlayan bir sistemdir. Sistemlerini ve onun ne kadar iyi çalıştığını açıklayan bir rapor yazdılar ve arXiv ön baskı sunucusunda yayınladılar.

Önceki araştırmalar, iki kişinin bir video oyunu oynamak için beyin dalgalarını kullanarak, sınırlı ölçüde işbirliği yapmasının mümkün olduğunu göstermiştir. Bu yeni girişimde, araştırmacılar üçüncü bir kişiyi dahil etme fikrini genişletti.

İki gönüllünün kafa derisi üzerine beyin dalgalarını tespit etmek için elektrotlar yerleştirildi. Sinyalleri denetlemek için de standart elektroensefalogram* donanımı ve yazılımı kullanıldı. Üçüncü bir gönüllü ise, beyin dalgalarının okunması için elektrotlarla donatıldı, aynı zamanda iletken transkraniyal manyetik stimülasyon* yapmak için başının yakınına aygıtlar yerleştirildi. İlk iki gönüllü “gönderici” olarak kabul edildi, aynı Tetris oyununu izleyen üçüncü kişi ise “alıcı” olarak adlandırıldı ve zihinlerini kullanarak ipucu verdi.

Önceki araştırmalar, bir kişinin 15 Hz’de yanıp sönen bir LED’e baktığı zaman, beyin dalgalarının onunla senkronize olduğunu ve aynı frekansı göndermeye başladığını göstermişti. Aynı şekilde, bu kişi 17 Hz’de yanıp sönen bir LED’e bakmaya başlarsa, beyin dalgaları 17 Hz’de göndermeye başlar.

Alıcının, göndericiden gelen ipuçlarına ihtiyacı vardı. Çünkü oyundaki görüş alanı kısmen bloke edilmişti; yani ekranın alt yarısını göremiyordu. Göndericiden gelen ikili mesajları dinleyerek, düşen bir nesneyi döndürüp döndürmeyeceğini bilebilirdi. Önceki araştırmalar, bir deneğin beyindeki oksipital lobun manyetik bir nabzını aldığında, ani bir ışıltı göreceğini göstermişti.

Böylece, göndericiden gelen bir mesajı “duymak” için, alıcı, bloğu ne zaman döndüreceğini gösteren bir ışık yanıp söndürür. Daha sonra, gönderici oyundaki nesneye yönelimindeki değişimleri esas alarak daha fazla ipucu sunabilir.

Araştırmacılar BrainNet’in istedikleri kadar insanı kapsayacak şekilde genişletilemediğini öne sürüyorlar. Bu tür ağlarla birlikte internet aracıyla problemleri çözmek için kullanılacağını düşünüyorlar.

 

*Elektroensefalografi ya da Beyin Çizgesi Yöntemi, beyin dalgaları aktivitesinin elektriksel yöntemle izlenmesini ölçen yöntemdir. Hastaya elektrik akımı verilmediğinden ağrı ya da acı hissedilmez. Elektroensefalografla elde edilen kayıt da, elektroensefalogram diye adlandırılır.

*Transkranial manyetik stimülasyon, manyetik alan kullanarak beyindeki sinir hücrelerini uyaran ve depresyonun belirtilerini iyileştirmek için uygulanan bir işlemdir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You May Also Like

Atari Ustası: Yeni AI Video Oyunu Mücadelesinde Google Deepmind’i Çökertiyor

Yeni bir algoritma türü, en son teknolojiye sahip AI’den 10 kat daha…

Zihin Kontrol Oyunlarının Sinirbilimi

2016 sonlarında Boston merkezli yeni başlayan Neurable, sinirbilimci Ramses Alcaide’nin ve Michigan…

Çok Oyunculu Oyun Oynamayı, Eğitsel Bir Deneyime Dönüştürmek

Yeni bir video oyun sistemi; işbirliğini ve problem çözmeyi geliştirirken, birden fazla…

Video Oyunları, Tarihsel Araştırma İçin Ciddi Araçlar Olabilir

Bilgisayar modelleme tekniklerinin olağanüstü sonuçlarından biri; gerçek dünyadaki çeşitli fenomenleri fevkalade ayrıntılı…