Yeni bir video oyun sistemi; işbirliğini ve problem çözmeyi geliştirirken, birden fazla oyuncunun öğrenme deneyimine dahil olmasını sağlamak için eğitim yazılımına iyi çalışılmış iki yaklaşımı bir araya getiriyor. Sistem; anlatı merkezli öğrenme ve işbirlikli öğrenme tekniklerini birleştiren ilklerden biridir.
Kavram kanıtı testinde, North Carolina State Üniversitesi ve Indiana Üniversitesi’nden araştırmacılar; altıncı sınıflarda hem öğrenmeyi hem de etkili işbirliğini teşvik eden bir sistem buldu.
NC State Eğitimsel Bilişim Merkezi (CEI) Araştırmacı Jonathan Rowe: “Bilgisayar destekli işbirliğine dayalı öğrenme üzerine çok fazla çalışma yapıldı. Ancak bu çalışma, zengin, anlatı oyun ortamlarına odaklanmamıştır; öğrenciler için daha fazla çevrimiçi tartışma forumları dikkate alınmıştır. Ayrıca anlatı merkezli öğrenme ortamları üzerinde de birçok çalışma yapıldı. Ancak bunlar da büyük ölçüde tek oyunculu ayarlara odaklandı. Çünkü eğitici ve birden fazla oyuncu için çekici olan sürükleyici oyunlar oluşturmak çok zor…”
CEI Bilim İnsanı Araştırmacı Bradford Mott: “Bu iki eğitim yaklaşımını (etkileşimli anlatılar ve işbirlikçi, probleme dayalı öğrenme) birleştiren kavramsal bir çerçeve geliştirdik ve daha sonra bu çerçeveyi uygulamak için bir yazılım mimarisi ve oyun yaratma araçları paketi oluşturduk.”
“İşbirliğine ve Probleme Dayalı Öğrenme için Etkileşimli Anlatılar Tasarlama ve Geliştirme” adlı makale, 19-22 Kasım tarihlerinde Utah’taki Snowbird beldesinde düzenlenen İnteraktif 12. Dijital Anlatım Konferansı’nda sunulacak.
CEI Yazılımı Mühendisi Robert Taylor: “Burada odaklandığımız şeylerden biri, programlama becerilerine bakılmaksızın, eğitimcilerin kullanabilecekleri bir dizi araç oluşturmaktı. Spesifik olarak da, eğitimcilere bir hikayenin diyaloğunu ve arsalarını değiştirmelerini ve bu değişiklikleri oyunda hemen görmelerini sağlamaktı.”
Araştırmacı Mott: “Şu anda, bu anlatı düzenleme özelliği, eğitim araştırması ortaklarımız tarafından en iyi oyunu mümkün kılmak ve bize yardımcı olmak için kullanılıyor. Ancak bir noktada, bu sınıfa özel oyun özelleştirmesine izin verebilecek bir özellik olabilir.”
Eğitim ekibi ve bilgisayar bilimi araştırmacıları, ekosistem eğitimine odaklanan “Crystal Island: EcoJourneys” adlı bir oyun geliştirmek için sistemi daha önce kullandı. 45 orta okuldan oluşan bir grupla yapılan pilot testlerde, araştırmacılar; öğrencilerin oyundan öğrendiklerini bulmuş ve etkin işbirliği becerileri sergilemişlerdir.
Araştırmacı Rowe: “Kasıtlı olarak karmaşık bir konu seçtik, çünkü bu kendini takım odaklı problem çözmeye yönelten bir senaryo oluşturuyor. Bu erken aşama testi, doğru yolda olduğumuzu gösteriyor.”
Araştırmacı Mott: “Şimdi gelecek yıl daha büyük bir ölçekte test edeceğimiz ’Crystal Island: EcoJourneys’ için daha parlak bir versiyon geliştiriyoruz. Daha da önemlisi, burada ana hatlarıyla anlattığımız yaklaşım; eğitim oyun topluluğundaki diğer kişiler tarafından zaten kullanılabilir. Bu, saha için heyecan verici bir alandır.”