Ford, arabaları sanal gerçeklik ile çizmenin nasıl verimli olacağını keşfetmeye çalışıyor. Yalnızca bunu yaparken tekerlekli sandalyeleri, koltuk minderlerini, arkalıkları, seyahat yastıklarını dikkate almıyorlar.
Ford Motor Company Tasarım Yöneticisi Michael Smith; bir araba yarışı konsepti için üç boyutlu görüntülemeyi kullandı. 3D olarak çalışıldığında iki günden az bir sürede (40 saat) tamamlanan iş; geleneksel tasarım yöntemleriyle ayları buldu.
Ford tarafından yayınlanan bir açıklamada, tasarımcılar; ellerindeki eskiz defterlerindeki çizimleri kulaklık seti ve kontrol cihazlarını kullanarak; sanal gerçeklikte canlandırıyorlar. Kalem ve kağıtla eskizleri çoğaltarak, hareket takibi yoluyla el hareketlerini taklit ederler.
Holmes; 2 boyutlu eskiz çizimleri ve CAD rotasını kıyasladığında aradaki farkı şöyle aktarıyor: “Eskiz, tamamen fark edilmiş bir dış ve iç detaya ve ayrıca inanılmaz derecede ayrıntılı mekanik bileşenlere sahipti: İtme tarzı süspansiyon, bir hibrid güç aktarma organı ve hatta soğutucular ve turboşarj boruları gibi detaylara odaklanan teknoloji; VR programı Gravity Sketch’ı içeriyordu. Diğerleri ise; bir 3D VR aracı ve bir yazılım programıdır. Ford, onu “Ford” versiyonuna uyarlamak için yazılım üreticisi ile birlikte çalıştı.”
Yakın Zamanda Showroomlarda Gravity Sketch Tarafından Tasarlanan Arabalar görecek miyiz?
Ford için kullanımı; dünya çapında yaklaşık 40 ila 50 Ford çalışanı içeren deney aşamasındadır.
Smith:”… insan ölçeğinde, standart olarak tasarlıyoruz. Araç ölçüleri birebir… Müşterinin yaşayacağı tecrübe türünü prototiplemenin anahtarı haline geliyor. VR’nin ölçeksiz doğasında; dünya ile oynayabilir, onunla ve tasarımınızla konuşmasına izin verebilirsiniz.”
Geek.com‘dan Genevieve Scarano: “Gravity Sketch süreci boyunca bir tasarımcı, sahte bir sürücüyü tasarımının merkezinde sabitleyebilir ve sahte sürücünün etrafında ölçeklenebilir bir otomobil oluşturmak için 3 boyutlu tasarımlarını döndürebilir. Daha fazla ayar yapılması gerekirse, VR kulaklığı taktıkları sürece, 3 boyutlu eskizlerin içine bile adım atabilirler. “
Tasarımcılar karmaşık eğriler oluşturabilir. Toplam görünüşü çoklu açılardan görebilirler; kil modelleme gibi tekniklerle şekilleri mümkün olmayan şekillerde değiştirebilirler.
Cadalyst, arabalar gibi büyük nesneler yaratanlar için VR arayüzünün avantajını keşfetti. Bu, ‘modeli büyütme ve çalıştıklarında kendilerini aracın yanına veya içine yerleştirme, daha iyi bir ölçek, oran ve son kullanıcı deneyiminin nasıl bir şey olacağını daha iyi hissetme’ yeteneğidir.
Car Keys Firması: “Her tasarım 360 derece döndürülebilir ve otomobilin nasıl görüneceği ve hissedileceği hakkında bir fikir edinmek için her 3D modelin içine girerek, mükemmelleştirilebilir. Tasarım sürecinin başından itibaren müşterinin aracın içine yerleştirilmesine yardımcı olur.”
Cadalyst’ten Cyrena Respini-Irwin, süreç farklılıklarını şöyle açıklıyor:
“Bir stilist iki boyutta yeni bir otomobil konsepti çizdiğinde, örneğin, zincirdeki bir sonraki kişinin bir CAD uygulamasında bu tasarımı oluşturmak için sıfırdan başlaması gerekir. Yalnızca görsel referans için çizimleri kullanarak üç hafta boyunca, söz konusu orijinal tasarımcının düşüncesinin bir kısmı çeviride kaybolabilir. Teknik olarak temel alan ve kavram taslaklarındaki tüm noktaları koruyan Gravity Sketch ile kullanıcılar; eskizleri tüm stilistlerden koruyabilirler.”
Gravity Sketch sitesi kullanıcıların Gravity Sketch tasarımlarının temelini oluşturduklarını ve daha sonra .iges ihracatı yoluyla daha fazla geliştirme için bu tür tasarımları popüler CAD yazılımlarına götürebileceklerini işaret ediyor. Sonuncusu İlk Grafik Değişim Özellikleri anlamına gelir.
Holmes: “Sistem Ford’un diğer tasarım yöntemlerinden herhangi biriyle tam olarak bütünleştirilebilir: Eskizleri içe aktarma, CAD dosyalarını dışa aktarma vb…”