Ohio Colombus’ta bulunan Nationwide Çocuk Hastanesinde, hemofili tedavisi gören pediyatrik hastaları rahatlatmak için VR (Sanal Gerçeklik) oyunları kullanılıyor. Böylece travma geçirmiş hastalar büyük ölçüde rahatlatılarak, tedavi sonrası stres önleniyor.

Sistemin yapımcısı olan Jeremy Patterson, Araştırma Enstitüsü’nün yaptığı teknolojik bir bildiride “Doğrudan Kullanıcı Deneyimi teknolojisi sayesinde gerçek bir kutlama anı yaşanıyor. İnsanlar neşeleniyor. Ağlayan ve orada olmak istemeyen çocuklar geliyor, gülen insanlara dönüşüyor. Tam 180 derecelik bir dönüş” dedi.

6 yaşındaki Brody Bowman, Nationwide Çocuk Hastanesi’nde ilaç alırken sanal gerçeklik oyunları oynuyor. Annesi, tedavi sürecini çok daha kolay hale geldiğini ve oyun oynarken iğneye bile zar zor tepki verdiğini söylüyor.

Patterson “Hayatım boyunca böyle bir tecrübe yaşamadım. Göz yaşlarının gülümsemelere döndüğünü gördüğüm anı hayatları boyunca çalışıp bu etkiyi birileri üzerinde görmeyen birçok insan var. Bu hayat boyu süren bir projeydi.” dedi.

Hemofili Ve VR (Sanal Gerçeklik)

Hemofili tedavisi, düzenli olarak iğne olmayı gerektirir. Hatta bazen haftada üç kere bile iğne vurmak gerekebilir. VR (Sanal Gerçeklik) oyun sistemi sayesinde, hem hasta ve hasta yakınları hem de sağlık hizmeti sunucuları dikkate değer derecede sakinleştirici bir etki elde ettiler.

VR Oyunları, hastaların bireysel ihtiyaçları için tasarlanmıştır.

Projenin ortak yapımcısı olan, Nationwide Çocuk Hastanesipediatrik hematoloji direktörü Dr. Amy Dunn The Columbus Dispatch’e yaptığı açıklamada yerel bir haber kaynağına göre pek çok çocuğun evde infüzyon almanın, ebeveynler ve çocukları zorladığını, tedavinin genellikle 1 ya da 2 yaşında başladığını söyledi.

Dunn “Sağlıklı kalabilmeleri için doğru bakımı sağlamak çok önemli. Ailelerin karşılaştığı yük çok fazla. Görünürde bir son yok. Ancak bu durum hayat boyu süren bir tedavi gerektiriyor. Bunun ne kadar korkutucu olduğunu hayal edin.” dedi.

Genç hastalar için özel olarak tasarlanmış bir sanal gerçeklik oyun sistemi, göz, baş hareketleri ve nefes yoluyla kontrol edilebilir ve iğne ile ilgili tedaviler sırasında bir hastanın elleri ve kolları serbest kalır.

VR (Sanal Gerçeklik) Oyunları, hastaların bireysel ihtiyaçları için tasarlanmıştır. Kollarını hareket ettirmemesi gereken hastalar için hareket etmeyecekleri şekilde bir IV hattı yerleştiriliyor. Oyunu ise sadece baş hareketi ya da bir nefes alıp vererek oynayabiliyorlar. Hatta oyunlardan birisi, hastalara ejderha gibi ateş püskürtmelerini sağlıyor.

VR Ve Gelecek

Bu teknolojinin asıl amacı, daha yoğun klinik ortamında tanıtmaktır. Yani daha fazla hastaya fayda sağlayacağını klinik ortamlarında tanıtmaktır. Cihaz daha geniş bir ölçekte kullanılmadan önce daha fazla deneme ve finansman gerekiyor.

VR (Sanal Gerçeklik) teknolojisi, diyaliz ve kemoterapi klinikleri gibi sağlıkla ilgili çeşitli alanlarda kullanılabilir. Ya da hastaların büyük bir zaman harcamak zorunda kaldığı herhangi bir bölgede bulunabilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You May Also Like

Düşünce için Sessizlik: İnsan Beynindeki Özel İnternöron Ağları

İnsan beyninin analizi; sinirbilimin temel amacıdır. Bununla birlikte, metodolojik nedenlerle, araştırmalar büyük…

Geniş Etkilere Sahip Bulgularda Çoğu ‘Sessiz’ Gen Mutasyonun, Nötr Değil Zaralı Olduğu Ortaya Çıktı

1960’ların başında, Michigan Üniversitesi mezunu Marshall Nirenberg ve diğer birkaç bilim insanı,…

Elektrik Üretmek için Vücudun Kendi Şekerini Kullanan Ultra İnce Yakıt Hücresi

Glikoz, yediğimiz gıdalardan aldığımız şekerdir. Vücudumuzdaki her hücreye güç veren yakıttır. Glikoz,…

Yapay zeka felçli bir kadına sesini nasıl geri verdi?

UC San Francisco ve UC Berkeley’deki araştırmacılar, beyin sapı felci nedeniyle…