theverge

Sony, bu hafta Austin’de her yılki gibi Sony teknolojisinde, oyunların ve prototiplerin bir deposu olan yıllık teknoloji ve eğlence buluşması SXSW sergisi ile için sahaya çıktı.

Wow Fabrikası olarak adlandırılan sergi, Japon teknoloji devi mühendislerinin ve sanatçılarının deneysel projeler üzerinde işbirliği yapmaları için bir fırsat olarak görülüyor.

Bu projeler, Sony‘nin görüntü teknolojisinin, özellikle görüntü algılayıcıları ve projektörlerindeki ilerlemelerin, düz bir ekranda standart bir görüntünün çok ötesine geçen donanım ve yazılıma nasıl yayılabileceğini ve değiştirilebileceğini ön plana çıkarıyor.

Bu sayede Sony, kullanıcıların hantal gözlükler veya kasklar kullanmasını gerektiren uygulamalar yerine, etkileşimli hologramlar kullanarak artırılmış gerçeklik gibi alanlara girebiliyor.

Sony, bu hareketi, tamamen ışıktan yapılmış nesnelerle etkileşime girebilmenizi sağlayan, derinliği ve basıncı ölçen projektörler ve sensörler kullanarak başarıyor.

Bu çalışmanın en çarpıcı örneği, Sony‘nin özellikle bu yıl Wow Fabrikası için geliştirdiği üç yönlü bir gerçeklik hava hokeyi oyunu. Oyunda özel bir masa etrafında fiziksel bir hokey topu ve üç fiziksel kürek var. Ancak bu tablo aynı zamanda Sony‘nin saniyede 1000 kare olan nesneleri algılayabilen ve izleyebilen yeni IMX382 görsel sensörleri ile oluşuyor.

Bir sensör diski takip etmek için masanın üstünde yer alır. Diğeri oyuncuların kanatlarını izlemek için aşağıda yer alır. Bu arada tepegöz bir projektör, oyun arayüzünü ve sanal diskleri masanın yüzeyine yerleştirir.

Bu sensör kurulumu, Sony’nin geçmiş projelerde SXSW’ye getirdiği deneysel projektörlerinde bulunana benziyor. Bu durumlarda, Sony masaüstlerini dokunmatik ekranlara çevirdi. Fiziksel sahne üzerine yerleştirilmiş etkileşimli yazılımlar oluşturdu.

Örneğin, Sony, Lewis Carroll’un Alice Harikalar Diyarı Maceraları‘nın bir kopyasını, oyun alanında fiziksel bir destenin yanı sıra metinde anlatılan olayları hayata geçirmek için bir çay fincanı kullanmıştır.

AR Hava Hokeyi

Şirket aynı zamanda standart bir tahta parçasını bir evin yukarıdan aşağı ölçekli bir modeline çevirebilecek bir mimari demo oluşturdu. Işık, tabloyu renklendirmek ve nesneleri gerçek zamanlı olarak oluşturmak için masaya doğru ışık saçıyordu.

AR hava hokeyi oyununda, Sony‘nin yazılımı gerçek hokey diskinin sanal olanlarla etkileşime girmesine izin veriyor. Çünkü görüntü sensörleri, masadaki nesnelerle etkileşimde bulunduğunuzda hem elinizi hem de raketi izliyor. Böylece sanal diskleri raketinizle sanki gerçekmiş gibi vurabilirsiniz. Sanal olanlar gerçek masanın üzerinden ve masanın kenarlarına gerçekçi bir şekilde geri dönebilirler.

Oyunun kendisi, her üç oyuncunun aynı anda kendi hedeflerini savundukları ve rakiplerine karşı saldırıya geçtikleri kaotik bir oyundur. Tüm bunlar, her bir tanesi ışıktan yapılmış yarım düzine hokey pucksları masa etrafında uçup durmaksızın çılgın bir çarpışmaya giriyor.

Ticari bir ürün olmayacak olsa da Sony, ekran ve sensör teknolojisinin yeni bir AR biçimi elde edebildiğini defalarca göstermişti. Bu demolar, sensör verilerinin ve doğru donanım karışımının, gözlerinizin ışığını yakmaya veya yüzünüzde bir ekranın sıyrılmasına dayanmayan etkileyici deneyimler yaratabileceğini gösterir.

AR genellikle standart bir gözlük camı haline geldiğinde gerçekten ulaşacak bir şey olarak düşünülür. Şu anda, teknolojinin ortak anlayışı, Snapchat ve diğer uygulamalarda elde ettiğiniz selfie filtreleri ve diğer animasyonların yanı sıra gerçek ve sanal nesnelerin Niantic Pokémon Go gibi bir akıllı telefon objektifi ile beceriksiz bir şekilde karıştırılmasıdır.

Ancak Sony’nin SXSW’de sergilediği vitrin, AR ile nasıl ilgili olabileceğini ve gerçekçi bir işlev için neyi gerektirdiğini genişletmek için alternatif yollarla nasıl elde edilebileceğini gösteriyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You May Also Like

“Overview” İle Güneş Sistemi Etrafında Sanal Bir Tur Atın

Burning Man sanat montajı içerisinde yer alan Apollo programının 50. yıldönümü anısına,…

Sanal Gerçeklik (VR) Fitness Bisikletlerine Yeni Yollar Açtı

Sabit bir bisikletle pedal çevirmek gerçek hayatta yorgunluk: tüm gücünüz ile sürseniz…

20 Bin Yıllık Eserlerde 21.YY Teknolojisi

Müzeler sadece tarihi yönü ile değil, sanal gerçeklik, akıllı cihaz uygulamaları ve…

Haptik VR Cerrahi Simülasyonlar Geliştiriliyor

Londra’daki Royal Society of Medicine’de başlatılan 2015 yılı komisyon raporuna göre, 5…