vrscout

On yıl önce, Avustralyalı sanatçı Stuart Campbell, genç grafiti sanatçılarının çevrelerini artırılmış gerçeklikle sürekli değiştirdikleri bir siberpunk dünyası hayal etti. Bugün, AR ve VR tekniklerini birleştiren en son teknolojiyi yaratarak bu vizyonun bir kısmını gerçek dünyaya getiriyor.

Nawlz adında daha önceki bir proje, karakterlerin beyninde implante edilen ve onların fütüristik kentlerinde gittikleri her yerde sanatsal AR realitelerini yaratmalarına olanak tanıyan etkileşimli bir çoklu seri web komedisiydi.

Sutu’nun da katıldığı Campbell, “Baş kahramanın bu ortamda daha fazla içine daldığı gibi, gerçeklik algısı bulanıklaşıyor. Bir sürü heyecanlı deneyim gerçekleşiyor.” Dedi.

Hikayenin kendisi “Clerks ve Blade Runner gibi bir şeyi karıştırmak gibi.” dedi. Sutu Flash‘ı kullandı. Hikayeyi ilerletmek için hotspot‘ları tetiklemenize ve karakterlerin deneyimlediği sanatsal AR kaplamalarını görmek için sayfadaki öğelerle etkileşime geçmenizi sağladı.

Web çizgi roman bugün hala yaşıyor.

Şimdi, Sutu Google Tilt Brush‘ı kullanarak eski karakterlerine benzer bir şekilde projeler ve deneyimler yaratıyor. Aslında, Tilt Brush‘da yarattığı dünyaca ünlü sanat eseri, teknoloji devi gözüyle dikkat çekti. O zamandan beri hem Google hem de Disney tarafından VR‘de 3D sanat eserleri oluşturuldu.

Cambell “Bunu hala bir buçuk yıl önce öğrendiğimi hatırlıyorum, VR‘de resim yapmaya başladığınız anı hatırlıyorsunuz. Sonra resmin etrafında dolaşabileceğinizi ve beyninizin patlayabilecek gibi olduğunu hissediyorsunuz.” dedi.

Tilt Brush ile ilk deneyim, “Thalu-Dream Time is Now” adlı Avustralya Aborijin VR öyküsünün Sanat Direktörü olmak için bir fırsat olarak geldi.” Perth’deki projesinde oturduğu süre boyunca, Sutu, donanımlı bir düzlemde kalma fırsatına sahip oldu. İki hafta boyunca kurulmuş bir VR Tilt Fırçası ile buna olanak sağlandı.

Deneyimin tüm avantajlarından yararlanarak, tüm gece boyunca bu yeni gücü nasıl kullanacağını öğrenmek için uğraştı.

“O zaman büyük bir epifan gibiydi. İlk vuruşla başladı. Bununla tüm bir dünyayı inşa etmeye başlayabilirsiniz.” Dedi.

Sutu, VR boyama tekniklerini kullanarak yeni özgürlüğünü takdir ediyor. Açılan menüler ve kaydırma seçenekleriyle geçmişe ait 3D sanat programları oluşturuldu. Ancak hiçbir zaman ona çekici gelmedi. Yine de vücudunuzu sanatta gezinmek için bir araç olarak kullanma süreci organik olarak Sutu’ya mantıklı geliyor.

“Şu anda tüm bu programlarda, sadece yapıtınızı alabildiğiniz bir yer var ve büyük bir esnemeye sahip olduğunuzda kollarınızı geniş açarak gerçekten büyük bir ölçek oluşturabilirsiniz.

Örneğin, “İmparatorluk devletinin ya da başka bir şeyin VR boyutu olabilir. Bu kullanıcıyı Tanrı gibi hissettirir.” Dedi.

Bir zamanlar, her zamanki sanatsal konfor bölgesinin dışında bir fırtınada bir yelkenli gemiyi boyamak için görevlendirildi. Bu meydan okumayı üstlenerek, gemiye dalganın içinden bakabildi. Bu bakış açısı, yıldırımın gökyüzünden nasıl aşağıya doğru eğilmesi gerektiğine dair bir fikir verdi. Ardından, başka bir bakış açısından anında görebilmek için yıldırımın tepesine kadar “ışınlandı”.

Sutu, tasarladığı yabancı dünyaların, yeryüzündeki aşırı ve zıt manzaralara olan tutkusundan ilham aldığını söyledi. Avustralya’nın Roebourne kasabasında yaşadığı ev, geniş çölün içinde “uçurum” ismini verdiği alana bakıyor.

Tam tersine, 100 yıllık bir sanat müzesinde Grönland‘ın ikametgâhı sırasında, pencerenin kenarında yüzen beş katlı yüksek buzdağlarını seyrederek zamanından çok etkilenmişti

Sutu, yeni sanatsal oyun alanını kenti tuval olarak kullanan makro ölçekli bir grafiti sanatı yaratan arkadaşlarıyla karşılaştırır. “Fakat benim grafitilerim sadece önümde duruyor. Onu ele geçirip manipüle edebiliyorum.” dedi.

Sutu’nun sanat gelişiminde bir sonraki aşama, artırılmış gerçeklik deneyimlerini beslemek için VR araçlarını kullanmak ancak bunun tersi de geçerli.

Sutu’nun çalışmalarının çoğunu Instagram‘da bulabilir veya YouTube VR makarasını izleyebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You May Also Like

Einstein Fontu ile Yazılara Dahice Bir Dokunuş

Harald Geisler’ın, hayalini gerçeğe dönüştürmesi 6 yılını ve 100’den fazla karakter’ini aldı…

20 Bin Yıllık Eserlerde 21.YY Teknolojisi

Müzeler sadece tarihi yönü ile değil, sanal gerçeklik, akıllı cihaz uygulamaları ve…

Müzik Sanatçılarının Tarzında Şarkı Sözü Üretmek İçin Geliştirilen Model

Kanada, Waterloo Üniversitesi’ndeki araştırmacılar, belirli müzik sanatçılarının tarzına uyan şarkı sözleri üretmek…

Sanatta Geri Dönüşüm Kelebek Şeklini Aldı

Birisinin çöplüğünün başka birisinin hazinesi olabileceği söylenir. Günümüzde herkes, çevreyi korumak için…