Çocuklar ceplerinde bilgisayarlar ile eğitim hayatında iken, klasik programlarla verilen bilgilerle onları heyecanlandırmak kolay değildir. Ancak onları heyecanlandıracak yeni geliştirilen, RMS Titanik‘in batık enkazını bir kez daha hayata geçiren Immersive sanal gerçeklik (VR) Education‘ın yeni eğitim deneyimidir.

Titanik VR, sanal gerçekliğin (VR) temelinden inşa edildi. Stüdyoda “enkaz alanının gerçekçi bir 3D modelini oluşturma, hareket yakalama, yüz tarama teknolojisi ve profesyonel ses aktörleri kapsamlı haritalar kullanılarak yapıldı. Stüdyo BBC ile birlikte hayatta kalanların gerçek ifadelerini elde etmek için çalışarak öğrenmek daha derin bir fırsat yarattı.

Deneyim, yakın gelecekte sizi enkazların arasında keşif için sandbox şeklinde götüren bir hikaye seti içeriyor. Kayıp Uzaktan Kumandalı Bir Aracı (ROV) kurtarmak, fotoğraf mozaiği oluşturmak, araştırma ekipmanları yerleştirmek , kurtarılan eserleri temizlemek ve korumak gibi bonus görevleri de var.

Uygulama, Erken Erişime girdiği için, bu yılın ilerleyen günlerinde oyuncuların geride kalan olayları yaşananlar tarafından gözlemleyebileceği animasyonlu bir 1912 yılı deneyimi de dahil olmak üzere daha da fazlasına sahip.

VR Eğitimi

Titanik VR, stüdyo kurucusu David Whelan’ın yarattığı başarılı bir Kickstarter kampanyasının sonucuydu. Stüdyo, 57.000 Euro’yu aşarak HTC Vive, Oculus Rift ve PlayStation VR‘ı de içeren tüm büyük sanal gerçeklik (VR) platformları için eğitim deneyimi oluşturdu. Windows VR kulaklık desteğide bu yılın ilerleyen günlerinde gerçekleşecek.

David Whelan “Eğitimciler, artan bir şekilde, simüle edilmiş öğrenmenin çıktılarında gerçek bir fark yarattığını görüyorlar. Apple, Samsung ve Google gibi büyük uluslar arası şirketlerin liderliğindeki uygun fiyatlı donanımın geliştirilmiş durumu sayesinde sanal gerçeklik (VR) / arttırılmış gerçeklik (AR) piyasası kaçınılmaz olarak çekişe geçecek ve sonunda günlük bir teknoloji haline gelecektir.” dedi.

“Bu devrime liderlik ediyoruz, tamamen sürükleyici sosyal öğrenme platformumuz Engage ve sahip olduğumuz deneyimlerimiz aracılığıyla dijital öğrenimi güçlendirmek için önde gelen sanal gerçeklik (VR) / arttırılmış gerçeklik (AR) teknolojilerini kullanıyoruz.”

Ekip aynı zamanda Apollo 11 VR ile tanınıyor. Uygulamada tarihe benzer bir dalış yer alıyor ve sadece bir Saturn V roketi ile fırlatıyor. Ayrıca Ay‘a inip yürüyebilmenize izin veriyor. Aynı zamanda görevdeki gerçek sesi de tecrübeye enjekte ediyor. Whelan’a göre, Apollo 11 VR şu ana kadar 80000’den fazla sattı. Sürükleyici VR Eğitimi, başarıyı yeni Titanic VR deneyimiyle çoğaltmayı umuyor.

Titanik VR herePSN‘yi, Vive ve Rift için destek içeren Steam Erken Erişim‘den indirebilirsiniz. PSVR versiyonu henüz hit olmuş gibi görünmüyor, ancak yinede bir kez güncelleyeceğiz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You May Also Like

“Overview” İle Güneş Sistemi Etrafında Sanal Bir Tur Atın

Burning Man sanat montajı içerisinde yer alan Apollo programının 50. yıldönümü anısına,…

Sanal Gerçeklik (VR) Fitness Bisikletlerine Yeni Yollar Açtı

Sabit bir bisikletle pedal çevirmek gerçek hayatta yorgunluk: tüm gücünüz ile sürseniz…

20 Bin Yıllık Eserlerde 21.YY Teknolojisi

Müzeler sadece tarihi yönü ile değil, sanal gerçeklik, akıllı cihaz uygulamaları ve…

Haptik VR Cerrahi Simülasyonlar Geliştiriliyor

Londra’daki Royal Society of Medicine’de başlatılan 2015 yılı komisyon raporuna göre, 5…